کد مطلب:150227 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:205

کربلا خالص ترین جبهه
بسم الله الرحمن الرحیم

«اعظم الله اجورنا بمصابنا الحسین - علیه السلام - و جعلنا، و ایاكم من الطالبین بثاره مع امام المهدی من آل محمد - صلواة الله علیه و آله»

كربلا به وسعت همه انسانیت است برای تك تك انسان ها، در تمام طول حیاتشان، تا هر كس خود گمشده اش را در هر عرصه ای از عرصه های ابتلاء و امتحان آن گونه كه باید حسینی بشود، بیابد. امام حسین علیه السلام معنی حیات صحیح دینی را در ظلمت زمین كه همواره ظالمان بر ظلمت آن می افزایند به ما آموخت، تا ما سرگردان نمانیم.

امام حسین علیه السلام معاویه و یزید را به عنوان موانعی برای زندگی دینی در مقابل خود دارد تا همه انسان ها بدانند كه جهان، هرگز بی معاویه و یزید نمی شود، و بنا نیست وقتی ظلمت معاویه ای خود می نمایاند حسین علیه السلام خانه نشینی پیشه كند و درخشندگی خود را به صحنه نیاورد. هر سالی كه با كربلا روبرو می شویم گویا هنوز این صحنه زنده است. و به اندازه ای كه ما عوض شده ایم حسین علیه السلام با ما سخن دارد.

ما در این سلسله بحث بنا داریم شرایط اجتماعی سیاسی زمان اباعبدالله علیه السلام را ارزیابی كنیم تا معنا شود كه همیشه در هر شرایطی حسین علیه السلام است كه دستگیر ماست؛ تا هیچ زمان و زمانه ای را، بهانه ای برای فرونشاندن انگیزه های متعالی خود و حیات دینی خود نكنیم.